SSブログ

Do you prefer cold weather or wrm weather? 寒いのと暖かいのと [にほんのたび]

Here is a picture taken at New years day on 2002. Long time went through quickly.
I visited to Itsukushima shinto shrine in Hiroshima prefecture in Japan with my friend.
It is on the island of Itsukushima. And the "torii" , the pole wooden or made of the stone looks like a gate, appears to float in the water.
That's so beatiful and you will feel there sacred place.
So it is one of the most favorite shinto shrine for me.

Anyway, it froze at that day.
When you want to consider deeply something, cold weather is better than warm.
Althogh I really know that, I love warm weather.
It is hard to go out at cold day for me.
Every time when I remember the travels to Hiroshima, that reminds me of the air piercing my face.
Well, I'm sure that I miss warm days until the spring comes.

この写真は2002年のお正月です。あっという間に四年も経ちました。
元旦から飛行機で、友達と一緒に広島にある厳島神社に行きました。
ご存知の通り、厳島にある神社で水面から出ている鳥居が有名ですね。とても美しく、海に鳥居っていう取り合わせも神秘的。

場所は素敵だけど、お正月特有の寒い日で、こたえました。
何かをじっくり考えるには冬は頭がきりっとして、適しているとは思います。
それは分かってはいるけれど、肉体的には寒いのが嫌いで暖かければ暖かいほどいいのです。
広島旅行を振り返るといつも刺すような冷たい空気を今も思い出すことが出来ます。
初冬の今からなんですが、春が来るのが待ち遠しいなあ。


nice!(0)  コメント(2) 
共通テーマ:旅行

nice! 0

コメント 2

のんたん

小学生の時、修学旅行と家族旅行で厳島神社に行きました。
だから私にとっての厳島神社は強い光の中、汗を拭きながら・・・
ってヤツです。キリリとした冷たい風というのも私はなかなか好きです。
今、日本はもう寒いのかな。
台北は朝晩は20℃くらい。少しずつ肌寒くなってきましたよ。
by のんたん (2006-11-13 06:28) 

tomomo

to のんたん
夏の厳島神社もよさそうですね。
海の風が気持ちよさそうですが、瀬戸内海は凪があるんでしたっけ?
だんだんキリリとした寒さが毎日増してきて
今は20℃に達しないのですが、もうめげそうです!
by tomomo (2006-11-17 12:57) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Two pictures with bi..It makes you warm 寒さ.. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。